نکاتی که باید هنگام نوشتن پیامک تبلیغاتی در نظر بگیرید

شخصی سازی شده
موثرترین متن پیامک تبلیغاتی پیامک‌های شخصی‌سازی‌شده هستند. شخصی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی در مورد مخاطبان هدف، یک راه مطمئن برای موثر کردن کمپین بازاریابی پیامکی شماست. کسب و کارها باید سن، جنسیت، موقعیت مکانی و موارد دیگر مشتری خود را در نظر بگیرند تا تعامل مشتری را در هر پیام تبلیغاتی به حداکثر برسانند.

در اینجا یک راه عالی برای تبدیل یک پیام بازاریابی تبلیغاتی اولیه به یک پیام شخصی وجود دارد :

پایه: “سلام، به کافی شاپ خوش آمدید، برای اولین خرید خود اینجا را کلیک کنید”.
حرفه‌ای و شخصی: “سلام جان، امروز در کانادا سرد است، مایلید با یک قهوه گرم شوید؟ اینجا 40٪ تخفیف، فقط برای شماست”.

حرفه‌ای بودن

پیامک‌های تبلیغاتی باید تا حدی رسمی نگه داشته شوند. این بدان معنا نیست که کمپین پیامکی تبلیغاتی شما باید خسته‌کننده باشد.

اگرچه توصیه می‌کنیم از به کار بردن کلمات عامیانه، اختصارات و شکلک‌ها دوری کنید، اما در صورت مناسب بودن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به عنوان مثال، می‌توانید متن پیامک تبلیغاتی خود را با استفاده از ایموجی‌ها در متون پیام کوتاه برای مخاطبان هدف جوان‌تر تنظیم کنید. در اینجا چند نکته دیگر برای حرفه‌ای‌تر کردن بازاریابی پیامک تبلیغاتی آورده شده است:

از استفاده بیش از حد علامت تعجب و علامت سوال خودداری کنید. وقتی از علامت سوال و علامت تعجب بیش از حد استفاده می‌شود، پیام‌های متنی تبلیغاتی می‌توانند غیرحرفه‌ای به نظر برسند. به این مثال از کارهایی که نباید انجام دهید نگاه کنید: “سلام جان!؟ تولدت مبارک! اینجا 40% تخفیف برای خرید بعدی شما وجود دارد!!!. ” در صورت لزوم از علامت سوال و تعجب استفاده کنید.
متن پیامک تبلیغاتی باید مشتریان را جذب کند، یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، شخصی نگه داشتن آن است.

دقیق بودن

پیامک‌های تبلیغاتی باید اطلاعات را به روشی قابل هضم منتقل کنند. اگر کسب و کاری در حال تبلیغ فروش است، تاریخ شروع و پایان فروش باید مشخص باشد.
نوع محصول در فروش نیز باید در پیام بازاریابی قید شود. در این‌جا یک مثال آورده شده است: “سلام جان، 50٪ تخفیف دانه‌های قهوه، پیشنهاد این جمعه در نیمه شب به پایان می‌رسد”. هرچه اطلاعات دقیق‌تر باشد، بهتر است.

ساده و کوتاه باشد

ساده و کوتاه نگه داشتن متون در مورد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده در هر کمپین پیامکی نیز صدق می‌کند. آن‌ها باید مختصر باشند و فوراً به اصل مطلب برسند.

محدودیت 160 کاراکتری برای پیام‌های متنی وجود دارد، به این معنی که کل یک پیام باید تمام اطلاعات مربوطه را در یک متن کوتاه منتقل کند. دستیابی به این امر ممکن است دشوار باشد، در این‌جا چند نکته وجود دارد:

اطلاعات اصلی را که می‌خواهید به مشتریان منتقل کنید، بشناسید. آیا این یک پیشنهاد یا ارتقاء است یا یک یادآوری قرار ملاقات؟ پیام اصلی را در ابتدای متن پیامک تبلیغاتی خود بیاورید، با این کار اطمینان حاصل می‌کنید که مشتری ابتدا بخش‌های مهم را دریافت می‌کند.
هر نکته مرتبط دیگری را مشخص کنید. اگر محدودیتی از لحاظ تعداد کاراکتر ندارید، ارزش آن را دارد که به جزئیات بیشتر در مورد یک محصول یا خدمات بپردازید و حتی یک پیوند را نیز ذکر کنید.

فراخوانی برای اقدام

Call to Action یا CTA یک عنصر تعاملی است که مشتری را تشویق می‌کند تا یک اقدام خاص را انجام دهد تا از فرصت ارائه شده توسط کسب و کار شما استفاده کند.

CTA ها در متن پیامک تبلیغاتی می‌توانند دکمه‌های خرید، ثبت نام اشتراک، دکمه‌های اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی یا پیوندهایی باشند که شامل کلمه خاصی مانند “اکنون آن را امتحان کنید” باشد. درج نکردن CTA در پیامک تبلیغاتی شما می‌تواند کمپین بازاریابی پیام متنی شما را با شکست مواجه کند. هیچ CTA منجر به نرخ کلیک و تبدیل پایین نخواهد شد. همچنین مطمئن شوید که CTA چشم نواز و واضح باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *