بازاریابی پیامکی یا شبکه اجتماعی؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی نیز موثر است، اما تعداد محدودی قابلیت دارد که بازاریابی پیامکی با توجه به مزایای جدید و محدودیت‌های کمتر، به عنوان یکی از روش‌های بازاریابی موثرتر و هزینه موثرتر روی داده است.

مزیت های بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی و شبکه‌های اجتماعی هر دو ابزار مهم و پراستفاده در عرصه بازاریابی هستند. اما استفاده از بازاریابی پیامکی برای تبلیغات دارای مزیت‌هایی است که شامل موارد زیر می‌شود:

ارتباط مستقیم با مخاطب

با استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی، شما در واقع دست کم به اطلاعات تماس با متقاضیان رسیدگی کرده‌اید و مستقیماً به مخاطبان خود پیام ارسال می‌کنید. این رویکرد مستقیم و شخصی، عاملی برای تحریک مخاطب از کنجکاوی و توجه او به پیام شما خواهد بود.

فرصت جذب مشتریان جدید

با استفاده از خدمات تبلیغات پیامکی، دسترسی به بهترین جمعیت متقاضیان، لذت بخش به کسب و کار خواهد بود. این روش می‌تواند به شما در جذب مشتریان جدید بسیار کمک کند.

رویکرد فوری

پیامک فوری است و خواندن آن به سادگی در هر زمان و مکان امکان پذیر است. هنگامی که چند دقیقه از ارسال پیامک شما می‌گذرد، بسیار احتمال بالاتری وجود دارد که مخاطب پیام شما را بخواند و در صورت تمایل، شما را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارد.

استفاده کارآمد از منابع، زمان و هزینه

در مقایسه با روش‌های بازاریابی دیگر، پیامک تبلیغاتی به دلیل هزینه کمتر، رویکرد فوری و انعطاف‌پذیری برای کسب و کار بهره‌وری در استفاده از منابع انسانی و مالی را بالا برده است.

آمار دقیق بازخورد

پیام‌های تبلیغاتی دارای نرخ بازخورد بالایی هستند، همچنین شما می توانید در پیام خود از لینک‌های فعال استفاده کنید که در نتیجه برای مشتریان، علاوه بر آگاهی، دسترسی به مشخصات و محصولات شما را فراهم می‌کند.

شخصی‌سازی پیام

به عنوان شخصی‌سازی شده‌ایم و به همین دلیل، اهمیت ارتباط مستقیم با مشتریان بسیار زیاد است. با استفاده از پیام‌های تبلیغاتی ویژه‌ای را برای دسته‌بندی شده‌های جدید مشتریان خود تولید کنید.

بازاریابی پیامکی یا شبکه اجتماعی؟
بازاریابی پیامکی یا شبکه اجتماعی؟

محدودیت های شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند در بازاریابی و تبلیغات موثر باشد، اما همچنان به مقایسه با بازاریابی پیامکی دارای برخی محدودیت‌ها است که عبارتند از:

رویکرد ناشناس

در شبکه‌های اجتماعی، شما با تعداد زیادی از مخاطبان خود در تعامل هستید و قابلیت برقراری روابط شخصی و ثابت کردن آنها اشکال دارد.

بهترین محتوا

برای کسب موفقیت استفاده از شبکه اجتماعی، شما باید محتوای بهتر و فریبنده‌ای را طراحی و ارائه دهید که بتوانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. این به معنای نیاز به برنامه‌ریزی جامع و پرکاربرد برای بهتر شدن محتوای شبکه‌های اجتماعی شما است.

محتوای گویا

شما در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نیاز به بهترین محتوای تصویری، صوتی و ویدیویی دارید. برای ارائه محتوای خوب، شما نیاز به فضای زیادی برای کاری با داده‌های گوناگون دارید.

تعداد بیشتر مخاطبین

شما در شبکه‌های اجتماعی با تعدادی از مخاطبان خود در جریان خواهید بود. این یک محدودیت است که برای شبکه‌های اجتماعی با قابلیت کنترل بیشتری در رابطه با بازاریابی، بازاریابی پیامکی بهتر است.

بازاریابی پیامکی یا شبکه اجتماعی؟
بازاریابی پیامکی یا شبکه اجتماعی؟

نتیجه گیری

استفاده از بازاریابی پیامکی در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی، برای کسب و کار، مزایای فراوان دارد. پیامک تبلیغاتی برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی بهتر از شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند زیرا رویکرد شخصی و مستقیم را به کار می‌گیرد و مشتری را به سمت کسب و کار شما جذب می‌کند. در نهایت، پیامک تبلیغاتی به شما اجازه می‌دهد با مخاطبان خود در پیوند بمانید، روابط قوی‌تری را با آنها برقرار کنید و درنتیجه فروش خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *